मेरे बारे में

मेरी फ़ोटो
The only thing I really wish to do with my life is to inspire someone. I want to touch someone’s life so much that they can genuinely say that if they have never met me then they wouldn’t be the person they are today. I want to save someone; save them from this cold, dark and lonely world. I wish to be someone’s hero, someone that people look up to. I only wish to make a change, even if it’s a small one. I just want to do more than exist.

गुरुवार, 2 दिसंबर 2010

आरजू बन के शाम आई है ,



दिल जल जल कर राख हुआ ,
आँखों से  भी रोया  ना  गया ,
जख्म   ही   कुछ   ऐसे   थे ,
फूलों पर भी सोया ना  गया !

  ______***_______

मेरा  दिन  तेरी  रात  से  अच्छा  होगा ,
मेरा दिल तेरे जज्बात से  अच्छा होगा ,
उठेगी  डोली  तो घूँघट उठा कर देखना ,
मेरा जनाजा तेरी बारात से अच्छा होगा !

_________***____________


चाहे जिसे महफिल में बुला सकते हैं आप ,
हम भी क्या चीज़ हैं ,सितारों को भी ला सकते हैं आप !


_________***_____________


आरजू बन के शाम आई है ,
कुछ इस तरह से बहार छाई है,
जैसे कोई देहात से दुल्हन ,
शहर में पहली बार आई है !


_________***___________


चोट पर चोट दिल पे खाए हुए ,
होंठ फिर भी हैं मुस्कराए हुए ,
मौत की वादियों में बैठा हूँ ,
जिंदगी की शमा जलाये हुए !


_________***_______

कोई टिप्पणी नहीं:

एक टिप्पणी भेजें